Ez a te személyes szubjektív véleményed. Gondolom a crowdsourcing működésképtelenségére akartál valami ütős példát, de a Star Citizennel pont melléfogtál. 2025-ben a hagyományos fejlesztési modellben készülő egyből 1.0 verzióval kijövő játékok, főleg a nagy költségvetésű komplex játékok gyakran ugyanúgy félkész állapotban vannak tele hibával. Elmegy fél év néha egy év is mire ezek többségét javítják. Az sem ritka, hogy a fejlesztő soha nem javít egyes hibákat mert úgy értékeli, hogy pénzügyileg nem éri meg. Bethesda gyakori szokása az ilyesmi sokak mellett.
Most a Star Citizen az alpha 4.0.1 -nál tart. A fejlesztők 2025-ben a játék játszhatóságára és tartalomgazdagságára helyezik a hangsúlyt, céljuk a játékélmény javítása és a játékosok számára vonzóbb tartalmak biztosítása. A játékosok vegyesen értékelik a jelenlegi állapotot. Ennyiből van aki osztja a véleményedet. De közel sem mindenki. Egyesek szerint a 13 éves fejlesztési idő ellenére még mindig vannak kérdések a játék befejezésével kapcsolatban, míg mások élvezik a jelenlegi tartalmakat és a folyamatos frissítéseket.
Egy akciós játék árán kapott minden backer egy AAAA+ játékot, ami ma már játszható de folyamatosan fejlődik változik. Sohasem volt arról szó, hogy két-három éven belül elkészült játékot kapnak. Ha ez történt volna, akkor egy sokkal kisebb ívű, gyengébb grafikájú de kész játék lett volna az eredmény ami ma már sok szempontból elavultnak számítana. Nem gondolom, hogy ezzel a többség jobban járt volna, de elfogadom, hogy van aki inkább ezt választotta volna. Azt ne felejtsd el, hogy a Star Citizen olyan egyedi élményt ad, amit máshol nem kapsz meg. Létrejött valami ami korábban nem létezett, nem pedig egy N+1 lopakodós gyilkolós játék új skinnel, ami meg az Ubisoft szokása.
A Cyberpunk 2077 is úgy egy évtizedes fejlesztés eredménye. Hivatalos megjelenése elég botrányos volt mert a játék nem volt kész, illetve azokra a konzolokra is megjelnetették amik hardveresen alkalmatlanok voltak a játék elfogadható futtatására. Több mint egy év foltozgatás után lett kész, és így is sok játékelem kimaradt végül belőle. De ekkor már szerintem sok játékos elviselt volna még némi fejlesztési állapotot ha cserébe végül minden játékelem, mint metrós utazás, rendszeres autós utcai harcok, stb bekerültek volna a játékba.
Ha már mindenképp a crowdsourcing negatív oldalára akarsz példát hozni, inkább valami olyat kellett volna említened, ami nem valósult meg a pénzt pedig eltapsolták.