s/kötelezővé teszik a DÁP-ot/az ügyfélkapu használatához szükség lesz a DÁP-ra/
Az, hogy képtelen vagy a téma kontextusában maradni, a te szegénységi bizonyítványod, nem az enyém, hogy nem írom oda minden egyes mondatomba, hogy "az Ügyfélkapuhoz", pláne, hogy odaírtam, hogy "a digitális ügyintézéshez", ami a thread kontextusából következően magába foglalja az Ügyfélkaput is és rendkívül figyelemhiányosnak kell lenni ahhoz, hogy erről mondjuk a villanyszámla ügyintézése jusson az eszedbe.
Nem lehet minden laggardnak (köztük neked) meg mindenkinek _is_ megfelelő, korszerű, az elvárt biztonsági szintet tudó megoldást kialakítani.
A laggardoknak ott van a papíralapú ügyintézés. Én nem vagyok laggard. Minden ügyemet digitálisan intézem, csak nem okostelefonról szeretném, hanem számítógépről és nem szeretnék okostelefont vásárolni csak azért, hogy be tudjak jelentkezni. Ezt képes vagy felfogni? A biztonsági szintet pedig már megbeszéltük, hogy nem csak okostelefon képes hozni. A "korszerű" pedig egy buzzword. Minden DÁP által elvárt biztonsági fícsört képes hozni egy Android 6.0, NFC chip, vagy bármilyen pofonegyszerű kódgenerátor, ahol a base32 secret biztonságban van.
Meg lehetne hagyni az e-személyis logint, és aki igényli, annak kártyaolvasót adni (egyszeri juttatásként)?
Lehetne bármilyen NFC olvasóval megoldani. Lehetne valódi 2-faktoros belépéssel megoldani, ahol garantálva van, hogy a 2 faktor két külön eszközön van, mert ugye egy okostelefonon ez nem garantált és egy eszköz kompromittálásával törhető minden.
Szóval, kapaszkodj meg: SMS-ben küldött egyszeri kóddal is mehetne a DÁP/ÜFK-bejelentkezés. Vagy akár e-mail-re és SMS-ben is kiküldött kétszeri kóddal, ami gyakorlatilag már háromfaktoros. Netbankok a mai napig képesek SMS-kódos beléptetésre, tranzakció-jóváhagyásra, úgy, hogy sok éve van már mindegyikhez okostelefonos app is. Az a probléma, hogy még mindig nem érted, hogy nem az okostelefonos megoldással van baj, hanem a kizárólagosság erőltetésével.
Lehetne, de nem teszik - vélhetően szintén gazdasági/pénzügyi oka van elsősorban - és nem csak az olvasó meg a chipkártya és az opcionális állampolgári cert költségére gondolok, hanem az azzal történő bejelentkezést kezelő szoftverkomponensek karbantartásáról, frissítéséről/verziókövetéséről is.
Ja mert az Android/iOS szoftverkomponensek karbantartásának ugye nincs költsége. 🤡 Ugyanebből a költségből meg lehetett volna oldani egy egységes, webes bejelentkezést, ami működne okostelefonról, PC-ről és minden erre képes eszközről. Ja és ismét felhívnám a figyelmed rá, hogy közügyek intézéséről van szó egy közérdekű szolgáltató által. Szóval esetleg a multiknál előszeretettel erőltetett befektetőlogikád egy kicsit félretehetnéd.
Az emberek nagy, vagy inkább döntő többsége X évente cseréli a telefonját, ha tetszik neked, ha nem.
https://a.te.ervelesi.hibad.hu/szemelyeskedes
Irreleváns, hogy nekem tetszik-e vagy sem. Azoknak, akik tudatosan nem használnak okostelefont, de digitálisan intézik az ügyeiket, ez visszalépés lesz, ami sehogy sem stimmel össze a digitális állampolgárság célkitűzéseivel.
Akinek meg nincs okostelefonja, és használja az ügyfélkapu-t, illetve az üfk+-t, az igen, vagy vesz mobilt, vagy lemond erről a _kényelmi_ szolgáltatásról -merthogy semmi nem kötelezi arra az állampolgárokat, hogy az ügyeiket elektronikusan intézzék.
Ja értem. Na, ilyenkor látszik, hogy neked mennyire az okostelefonbuziskodás a fontos az egész témából és véletlenül sem az, hogy tényleg fejlődjön az ügyintézés. Gyakorlatilag azt élteted, hogy mindenkit basszunk vissza a "kőkorszaki", papíralapú bürokráciába, aki tudatosan nem használ okostelefont és nem szeretne tízezreket-százezreket kiadni egy eszközre, aminek a tizedébe se került volna egy Yubikey, vagy chipkártya-olvasó.
Akinek nincs okostelefonja, és most sem használja az ügyfélkaput/üfk+-t, az meg két év alatt eldönti, hogy szeretné-e használni vagy sem, és ha szeretné, akkor áldoz rá annyit, hogy egy okostelefont vesz, ami 1000+ egyéb funkció mellett erre is alkalmas.
A Netrefel kampány írnokai, vagy egy okostelefonmulti marketingfőpapjai se fogalmazták volna meg szebben. Akinek 2024-ben nincs okostelefonja és már digitálisan intézi az ügyeit, annak 100%-nak tudatosan nincs okostelefonja. Ha ezt képes vagy felfogni, akkor pedig jön egy még nehezebb feladat: megérteni, mennyire etikátlan, pazarló és fenntarthatatlan csak azért okostelefont vásároltatni mindenkivel, aki tudatosan nem vett eddig, csakhogy digitálisan ügyet intéző állampolgár lehessen maradhasson.