Szinte a kezdetektől PrusaSlicer-t használok szeletelőnek, nekem ez esik legjobban kézre. FOSS, teljesen jól megy Linuxon, én például Fedorán futtatom.
Eleinte Blenderrel terveztem inkább mérnöki, mint művészi tárgyakat, mert egyedül azt ismertem. Kiderült, hogy a Blender erre a célra nem túl jó. FreeCAD-nél kötöttem ki, ebből az 1.0 egész ütősre sikerült. Mindkettő FOSS, szépen megy Linuxon.
A szeletelő 3D objektumokat fogad. Számomra érthetetlen módon elterjedt az STL fájlok használata, holott a STEP mindenben felette áll. Ezeket vagy te tervezed meg vagy letöltöd netről (printables.com, thingiverse.com stb)
A munkamenet leegyszerűsítve annyi, hogy betöltöd a 3D objektumot a szeletelőbe, az kalkulál egy nyomtató vezérlő GCODE kimenetet, amit a nyomtató ért és végrehajt. A nyomtatótól függően a .gcode fájlt memóriakártyán, USB kábelen vagy hálózaton juttatod el a nyomtatóba.
A szeletelőben először megpróbálod elhelyezni a tárgyat vagy tárgyakat úgy az asztalon, hogy azt ki is lehessen majd nyomtatni. Ijesztően sok paramétert lehet piszkálni, de segítenek a presetek. Kiválasztod a nyomtató típust, a nyomtatási minőséget, a műanyag típusát és ezzel el lehet már indítani a szeletelést. Tapasztaltabb userek egyebeket is állítgatnak például attól függően, hogy a nyomatnak szépnek, könnyűnek kell lennie és nem baj ha gyenge, vagy inkább a mechanikai tulajdonságok a fontosak, mert pl tartani fog valami nehezet.