Azért annyira fiatal a 43 évemmel nem vagyok, ebből 36 évet foglalkoztam számítógépekkel, de ez a játék kimaradt.
Nem sértésnek szántam, de tényleg nem ismertem eddig senkit, aki anno tolta volna a C=64-et, de mégis kimaradt neki Rátkai.
Elég bonyás volt mindent lefordítani, a zip-pé konvertálni
??? Egyetlen függőség nélküli parancs a fordító, aminek a fordítása "make -C meg4/tests/converter all", semmilyen lib sem kell. Egyébként meg nem kötelező a zip, simán letölthetted volna a kész idoregesz.png floppit a honlapról, azzal is megy.
több projektet kellett egyenként klónozni
??? Csak kettő. Egy a fordítónak, egy a játéknak. Ha nem akarod fordítani, csak játszani, elég az utóbbi. A kész floppit direkt belinkeltem a topiknyitóban.
ráadásul a meg4 tároló 650 megát klónozott le
Mert mohó voltál, és a main-en kívül a binaries branchet is leklónoztad. Nem kell. (És hogy miért van binaries branch, azért tessék a gitlab-nál reklamálni, mert még mindig nem lehet fájlokat csatolni a tag-ekhez sem a release-ekhez, így maradt ez a kényszermegoldás.)
A képeket csúnyán jeleníti meg,
Naná, mert terminál.
még 24 bites Braille módban is, próbálj inkább szimpla, pixelszerű négyzetkaraktereket használni, szerintem jobban látható lenne.
Adj hozzá kódot, vagy legalábbis algoritmust. Én nem ismerek ilyent négyzetkarakterekhez, a Braille-hez ellenben igen (konkrétan for(u = 0x2800, o /= q, l = 0, k = 1; l < 8; l++, k <<= 1) u += (o & k ? l : 0);, o a karakterre eső pixelek összege, q a darabszámuk, u meg az UNICODE kimenet).
Ezeket sose tudom kitalálni, hogy milyen igéket vagy utasításokat fogad el a rendszer.
Pont az a játék, hogy rájöjj. De egyébként futtasd "advgame -d" (debug) kapcsolóval, és a szobában "@commands" parancs megmondja, mit fogad el és mit nem.
Eleve kilépni se tudok, csak Ctrl+C-vel.
Eleve úgy volt tervezve, hogy a kilépés a Ctrl+C, ezt még a README-be is beleírtam.
Próbáltam a bögészőset, abban jobban a képek
A képek egy-az-egyben az eredeti játékból valók.
de az egér nem használható
Persze, mert ez egy szöveges gépelős kalandjáték, a point'n'click játékokat csak évekkel később találták fel, mint hogy az Időrégész eredetileg megjelent.
itt is elakadtam, valami éléskamrában, nem értem mit kell ott csinálni
Isten hozott a Rátkai játékok csodálatos szopatós világában! Figyelmesen olvasd el a szoba leírását meg vizsgáld meg az ablakot és a polcot, tettem rá utalásokat (igen, azért bővítettem ki a leírásokat, mert szerintem is lehetetlen rájönni magadtól, hogy fel kell mászni a polcra). Ja, és zabálj, zabálj, zabálj, jó sokszor, feltornázza az életerőd.