Szerintem majdnem minden fogyasztói termék pénzbe kerül, és nem hiszem, hogy a 2G-s telefonod úgy adták el, hogy mindig működni fog ha bekapcsolod (sőt azt sem garantálták hogy fog, csak azt, hogy szokott, és szabványos). Tehát, ha megvétel után a tanyán nem ment, attól nem a Nokia a hibás. Ez egy bizalmi alapú dolog, és a társadalom szükségességét vizsgáljuk, hogy a társadalomban mi a nagyobb igény, és hogy valaki indokolatlanul ne legyen társadalom kárára.
Pl. én adót fizetek, de nem veszek igénybe adókedvezményt. Állhatnék (mondom "nék") úgy a "családtámogatási" rendszerhez (ami intézményesített lopás része amúgy), hogy ez nekem nem kell és én nem fizetnék érte. De mint értelmes társadalmi szereplő látom azt a minimális hatást amit segít, ezért azt mondom, rendben van.
Ezt a példát azért hoztam ide, mert pl.helyedben én látnám a fejlődési lehetőséget a telefoncserében. Ami nem is annyira drága, és nem is biztos hogy nem kellene feladnod az "okostelefonok"-al kapcsolatos ellenérzésed.