( jakubovics | 2024. 10. 13., v – 06:48 )

Lehet, hogy én vagyok naív, de nem úgy kellene ezeket a járműveket gyártani, hogy víz (sós, édes, mindegy) ne tudjon az elektromos rendszerhez bejutni?

Mindent lehet, és mindent tönkre is lehet tenni. Mert ugye egy autóban is keletkezhetnek nemvárt sérülések. Pl. felakad az úrvezető egy padkára, ráhajt a fűben nem látszó tuskóra, a parkolóban Józsibá nekitolat stb...

Nem kéne elfelejteni, hogy a közlekedés veszélyes üzem, és mindközül az autózás a legveszélyesebb. Ha egy 200t-ás repülő ütközök egy libával rögtön leszállítják, teljes átvizsgálás, hajtómű főjavítás stb. Ha te ütközöl egy libával mi történik?

Dolgoztam egy helyen ahol a BMW-nek is gyártottak BLDC villanymotorokat a légbefúvó ventillátorokhoz. A ház tömítésének a hibája miatt, bejutott a víz a motorba, és több autó kigyulladt. Lefutott néhány processz QA, QMA osztályok között, kirúgtak néhány fizikai dolgozót, aztán több nem történt. Még csak vissza sem hívták az az autókat tömegesen. 

Amikor a Takata légzsákok miatt állt a bál, vagy most a budapesti Continentál gyártott a hibás ABS vezérlők miatt valahogy nem kapta fel a fejét senki. Pedig Continental (régebebben Anton-Teves) ABS-ekkel szerelt autók lehet, hogy a következő kanyarban nem fognak megállni. Még sok használt autó futhat az utakon, amik menet közben lerobbanthatják az utasok fejét.

Hallottam valamikor, talán tavaly egy olyan esetről, amikor nagy esőzés után ázott valahogy be (nem kigyulladt, csak beszart az akkupakk) egy elektromos autó (a márkára nem emlékszem).

Rágodott rajta a HUP népe is trey kapitánnyal az élen, amikor valami Teslával áthajtottak egy szügyig érő instant átfolyáson.