( hajbazer | 2024. 08. 26., h – 18:40 )

Mondom usert, illetve végberendezést.

A forgalom nagy részét userek generálják. Ami azt jelenti, hogy az userek altal használt szolgáltatásokat kell(ene) optimalizálni.

aki bevásárolt kifutó szériás 3G-only vadkamerából, az ezt nem óhajtja felfogni (Tudom, nem te voltál, de neked mégis ez fájt igazán abból, hogy kivezették a 3G-t)

A hivatalos bejelentés előtt vette. Senkinek nem kötelessége előre tudni, hogy a szogáltató multik épp mit akarnak lekapcsolni a saját önző, mohó profitérdekükben. Abban egyetértettem veled akkor is és most is, hogy aki a lekapcsolás bejelentése után vesz 3G eszközt, az valóban saját magát szivatja meg. Más kérdés, hogy a Media Markt és egyéb online webshopok bóvlikategóriás polcai hemzsegtek az ilyen eszközöktől az elmúlt 4 évben. Azzal látszólag semmi bajod nem volt, mert mindig a kisembert, az áldozatot kell hibáztatnod.

Ugyanakkor, sem az NMHH, sem a szolgáltatók nem kártalanították egyik kategóriát sem. A 3G-vadkamera tulajdonosok saját költségen kellett viseljék a 3G lekapcsolás őket ért hátrányait. Pedig az államnak pont az lett volna itt a feladata, az igazságosság elvén, hogy azok kapjanak kompenzációt, akik hátrányt szenvedtek el. Az a százezer 2G/3G-butatelefontulajdonos, akiknek a csereprogramot csinálták 4,2 milliárd forintból, semmilyen hátrányt nem szenvedett volna el, ha a régi készülékét megtartja.

Te lehet, hogy ugyanazt csináltad, de nem te vagy az etalon, nem rád méretezik a világot.

Nem rólam van szó és nem is rólad. Mind az én minimalizmusom, mind a te puszta közepéről RDP-zgetésed kibaszott rétegigény. Ha szerinted nem érvelhetek a saját igényszintemmel, akkor te se érvelj a saját igényszinteddel.

Szerinted luxus, vagy épp kényszer, másnak mindennapi dolog. Megsúgom: nem luxus, és nem is kényszer. Ha megnézem az ügyfél oldali költségét, akkor pláne nem luxus, sőt...

Gigabit mobilneten mindennapi dolog? Kinek? Emlékeztetnélek, hogy az 5G hálózat még nem épült ki. :D Nem, erre jelenleg senkinek nincs igénye, kivéve annak, aki kábelen nem tudja megkapni. Annál több igény van stabil 4G hálózatra, amin jelenleg csak rontani sikerült a 3G-sávújrahasznosítással.

Nem kényszer, mint írtam, hanem kényelmes

A kényelem önmagában nem igény.

Na oda kéretik kihúzni értelmes sávszélességet biztosító vezetékes netet, értelmes, elfogadható előfizetési díjat kalkulálni hozzá (mert ugyebár az év 365 napjából hétvégékkel együtt jó, ha 60-70 napot ott tölt az ember). A szolgáltatónak sem éri meg, és az ügyfélnek sem.

Nyaralóövezetbe pont, hogy van értelme kihúzni szélessávú internetet, úgyhogy ez kicsit mellément. Ettől függetlenül, értem a problémát, de ezt egy 3G a 10 Mbit-jével megoldja. Igen, az RDP-zést is.

Ja és elfelejtettél reagálni az RDP optimalizáció kérdésére. Mert pl. modern tömörítési technikákkal, kodekekkel alkalmassá lehetne tenni a nagyobb felbontású asztalok alacsony sávszélességen való átvitelére, ez mégsem történt meg. Miért nem? Mert a technológia kihízta a rendelkezésre álló sávszélességet. Szóval, az, hogy 3G-n esetleg lassú a Full HD RDP, nem a 3G hibája, hanem a Microsofté, aki túl milliárdos volt optimalizálni.

De nagyobb ügyfélszámot kiszolgálva bizony elég "tüskés" az a sávszélesség-grafikon, csúnyán visszapattog a nullára

Nem fordul elő nullára pattogás, amennyiben a használt szolgáltatások optimalizálva vannak.

Nem vagyok rá felhatalmazva, hogy ezeket a statisztikákat megosszam harmadik féllel. De ezt talán már ott is leírtam.

Persze, hogy nem vagy, hiszen akkor kiderülne, hogy miről is szólt ez az egész NMHH-szolgáltatómultis összeborulás: Százezer butatelefon okostelefonra cseréléséről. Véletlenül sem azok kártalanításáról, akik ténylegesen funkcióvesztést szenvedtek el a 3G lekapcsolás által.

Mint ahogy többen leírtuk azt is, hogy az NMHH statisztikát miért "tartod fordítva", illetve miért hoztál ki belőle baromságot...

Ja igen, odáig sikerült eljutnotok a statisztika értelmezésében, hogy a 3G lekapcsolás bejelentésétől számítva (2020 Q2) csökkent a 3G használata, emiatt nincs™ szükség™ a 3G-re. :DD Mindeközben, a bejelentést megelőzően a hanghívások többsége 3G hálózaton ment. Amire továbbra sem igazságos/etikus válasz az, hogy "2G-n is lehet hívni", mert azzal a többségben lévő VoLTE-inkompatíbilis okostelefonok bukják a hívás közbeni netezés funkcióját.