( bazso | 2024. 08. 02., p – 09:23 )

Piac. A kicsi emisszió drága és bonyolult technikával valósítható meg. Ha nagyon sarkítok, akkor egy ugyanolyan technikai színvonalon lévő törpe autó és egy suv közt csak 500kg olcsó vas a különbség. A vevő nem akar vagyonokat fizetni egy törpe autóért, bezzeg egy suvért igen. A gyártó meg nem hülye, neki szinte ugyanannyiba kerül a kettőt előállítani. 

Látszólag feloldhatatlan a probléma, mert ugye innen szeretnénk oda ugrani, hogy kicsi és hatékony = könnyű = vagy szuper drága vagy nem biztonságos autókra térünk át. Egy biztos, fájdalom (erős kompromisszum) nélkül ez csak végtelenül lassan tud megtörténni. 

A nagy városok fogjanak össze, és mondják azt, hogy a külső határuktól csak 1200kg alatti saját tömegű autóval lehet bemenni. Igen, a teherautók is. Ami ennél nagyobb, az éjszaka útvonal engedéllyel, illetve erre a célra dedikált, nagy logisztikai központhoz vezető úton mehet. Második lépés: csak olyan autó hajthat be, amely nem képes 70 fölött menni (auditált automata korlátozás is lehet, mint a kamionok esetében). Harmadik lépés: csak elektromos. Negyedik lépés: az ezeknek megfelelő jármű kategória legyen megkülönböztetve, mivel ekkorra már nincs veszély, hogy letarolja egy suv, városi belső használatú autók esetén lehet megengedő a törésteszt, hisz védett környezetben fut. Ekkor lejjebb lehet venni a maximális megengedett saját tömeget, tovább csökkentve a fogyasztást