Mivel manapság kb. minden gyereknek van okostelója, és ugye nem akarunk digitális analfabétákat nevelni, pont elő kellene segíteni, hogy a gyerek eligazodjon a digitális világban, és értelmes célra tudja használni az eszközét. Ez nevelés kérdése. Lehet például irodalom órán kikerestetni, hogy egy idézet kitől származik, és tartdon egy 2 perces ismertetőt a szerzőről, van rá öt perc felkészúlési ideje. Földrajz órán ismertesse x ország hegy- és vízrajzát, és mondjon róla 5 érdekes információt. Lehet ilyet 3-5 fős csapatmunkában, versenyszerűen, ötösért, stb. Akinek nincs okostelója, biztosítson az óra idejére az iskola. Mint a tankönyvet, szintén oktatási segédeszköznek tekintve. Lássa, tapasztalja meg a gyerek, hogy a telefon másra is jó. Az iskolákban van Eduroam, most akkor visszalépünk?