Nem is a munkavállalóval, programozóval kell ezt megfizettetni. A sok hájfejű befektetővel, akik a dollármilliárdokat zsebre teszik. Bezsebelnek annyi pénzt, hogy van miből.
A munkavállaló felelőssége mindenhol korlátozott, kivéve a szándékos bűncselekményt. Amúgy sem a programozó felelőssége, mert oké, eltol valamit, hanem azé, aki nem ellenőrzi a munkáját, meg nem vezet be kellő tesztelési folyamatokat kiadás előtt. Az egész cégen kell ezt leverni, nem az egyes alkalmazotton.
Félre ne értsd, amit javasoltam, az nem csodaszer. A kártérítésért való felelősséget bizonyítani is kell, meg a kár mértékét is, ami adott esetben elég nehéz. Egy csomó buktató van, mások és a károsult közrehatása (nem támogatott környezetben futtata, nem volt backup, stb.), ok-okozati összefüggés, annak erőssége, ez is csak általában sok év pereskedés után sikerül.
Ennél a Crowdstrike-nál sem az a baj, hogy hibáztak, hanem hogy ez már nem az első hibájuk, nem is a második, és nem vezettek be a múltbeli esetek után sem védelmi mechanizmusokat, hogy ez ne ismétlődjön meg.