( ggallo | 2024. 07. 19., p – 14:05 )

Az eszmecsere a legelején az iskolarendszer alkalmatlanságáról szólt, és valahol elterelődött a tudás-nem tudás felé...

Az alap felvetésem az volt, hogy az iskolákban nagyon sok, mindenki számára hasznontalan dolog kötelező bebiflázását várják el. A kotelező mindennek a bemagolása és az érdeklődés felkeltése céljábóli sokszínűség pedig nem ugyan az.

Valamint pont nem ejtettem szót arról, hogy munkához hasznos vagy haszontalan, csak általánosan beszéltem hasznos és hasznontalan dolgokról. Ugyanis nem csak a munka a lényeg, nem csak arra kell készülni. De az iskolai anyagot nem csak meghallgatni kötelező (hogy aztán eldönthessem, az érdekel-e és tovább megyek az úton, vagy sem), hanem megtanulni. És ennek a kötelezően megtanult anyagnak a nagy része haszontalan, nem az, hogy meg kell hallgatni, hogy ilyen is van. Ez nem magyarázkodás, mert olyanról nem ejtettem szót, hogy ne kellene iskolába járni, az lenne hasznontalan. Hanem azt állítottam végig, hogy a kötelezően megtanulandó anyag nagy része teljesen felesleges mindenkinek.

De szerintem nem fogunk előrébb jutni, mert már így is túl részletesen írom a véleményem, de ezek szerint még sem érthető. Hát, tőlem tanulatlanul ennyi telik.