( zeller | 2024. 07. 12., p – 11:27 )

"Aki nem műszaki középiskolából megy, hanem egy sima gimiből, vagy mondjuk egy egészségügyi szakközépből (mert ugye egyetemre bárki mehet bárhova), annak ez k magas lesz."

Volt vájár szakmunkást végzett évfolyamtársunk (Szakmunkások Egyetemi Előkészítő Tanfolyama után került egyetemre), és megvolt a szorgalma, a nagyon jó "agya" a tanuláshoz, és ha nem is olyan kényelmesen, mint azok, akik mondjuk emelt szintű matekos helyről vagy épp geológiai szakközépből érkeztek, de végigcsinálta az egyetemet. (Aki emelt szintű matekkal "érkezett", az az első félévben nem sok újat tanult matekból, a geológiai szakközepesek meg szakmai tárgyakból voltak előnyben...)

"ami meg ilyen matematika meg fizika, az meg arról szólt, hogy vannak képletek, amit ilyen-olyan formában alkalmazni kellett. Soha a büdös életben nem kellett... De ha majd kell, akkor megtanulom."

A matematika elsősorban logikusan gondolkodni tanít meg, és erre trenírozza az agyat. A fizika alkalmazott matematika, a kémia alkalmazott fizika egyébként :-)
A "majd megtanulom a képletet" kapcsán egykori elektrotechnika tanárom jut az eszembe: Zh-k kapcsán azt mondta, hogy ha valaki képletet puskáról használ, az nem halálos bűn, de akár őt is megkérdezheti, ha pontosan nem emlékszik a megfelelőre. Ha ugyanis tudja, hogy melyiket/mit és hogyan kell alkalmazni, akkor tudja az anyagot - a képleteket meg a való életben is előszedheti képletgyűjteményből, illetve ha ezzel fog foglalkozni, akkor idővel rögzül a fejében, és nem kell "puskáznia".