( ggallo | 2024. 06. 20., cs – 12:20 )

Ha nem az ügyfélhez (ügyfélszámhoz, bevételhez) ragaszkodsz, hanem a saját céljaidhoz, és emiatt el tudsz engedni ügyfelet könnyebben, akkor kialakul az az ügyfélkör, aki benned bízik, és lepattan róla minden ilyen megkeresés, hiszen neki meg van oldva ez a terület megbízható emberrel/céggel.

Tapasztalatból mondom, nem emlélet.

Az a lényeg, hogy ne olcsó melókat/megbízásokat keress, ha valahová ajánlatot adsz, akkor ne az ár legyen ami melletted szól. Ezzel (az árazással) ki tudod az összes olyan ügyfelet szűrni, akinél csak a fizetendő összeg számít a szakmai tartalom helyett. Az ilyen cégeknél fordul elő legnagyobb arányban az, hogy ilyen megkeresésre nyitottak (hátha olcsóbb, tartalom ugye mindegy).

Ahol nem a pénz az elsődleges (és sokszor egyetlen) szempont, ott tényleg szarul kell dolgozni (az ügyfél által érezhetően szarul), hogy le akarjanak cserélni. Ugyanis a csere macera, amit senki sem akar, ha nem muszáj.