( ggallo | 2024. 06. 19., sze – 22:03 )

Érdekes, hogy senki sem foglalkzik a reakciójában az eredeti "megrendelővel", hogyan alakult ki ez a helyzet.

Én azt mondom, hogy el kell engedni ezt az ügyfelet. Neked lesz könnyebb az életed, mert ha maradsz, akkor lehúzzák a melód, szorulsz. Ha elküld miatta az ügyfél (lecserél), akkor azt rosszul éled meg. Ha összekavarnak mindent és helyre kell tenned, megszívtad (plusz pénz nem lesz érte, mert elvitte a nyomuló). Ha helyre kell tenni, de nem sikerül (mert nagy a baj vagy a tudásodon kívül esik), akkor megint Te szorulsz. Szóval ha maradsz, abból csak rosszul jössz ki minden variációban.

Ha befürdik a nyomakodóval, akkor majd vagy visszajön, vagy nem. És akkor eldöntheted, hogy vállalod újra, vagy sem (nem kellene, és nem sértődésből, hanem racionális alapon - újra megtörténik majd ez később).

Az indokaim:

  • Ha felmerül az alkalmazásuk, akkor Veled nem elégedettek. Vagy szakmailag, vagy anyagilag, vagy emberileg. Ez az elégedetlenség az ügyfél oldali tájékozatlanség miatt is lehet, de azon Te nem tudsz segíteni, nem hiteles magadat dícsérni (pláne ilyen helyzetben). Azért nyílik kapu egy nyomulónak, mert van már egy rés. És itt ezzel kell foglalkozni, nem azzal, hogy a nyomuló mennyire jó vagy rossz. Ha nem erre a nyomulóra váltanak (mert pl. bebizonyítod a hiányosságokat), akkor majd másra. A vezetőség fejében ez már megfogalmazódott a nyomulás előtt...
  • Ha elkezded bemutatni, mennyire alkalmatlanok, akkor az 100%-ban úgy fog tűnni, hogy csak le akarod járatni a meló megtartása végett. Egyszerűen ezt nem lehet hitelesen csinálni belülről. Ezt csak külső fél tudja bizonyítani, abból is olyan, akiben az ügyfél döntéshozója megbízik. Tehát ha elkezdesz ellene dolgozni, akkor rosszul jössz ki belőle.
  • Nem kell az ügyfelet saját magától megvédeni. Ez az ő dolguk (a saját érdeküket nézni), nem a Tiéd. Neked magaddal (az üzleteddel/munkáddal) kell foglalkozni.