( hajbazer | 2024. 05. 08., sze – 13:49 )

A reklámkészítés egy szakma, ebben egyetértünk. Te azonban pont ugyanúgy nem érted a reklámozás alapelveit, ahogy a Google üzleti stratégiáját sem érted, csak próbálsz mindkettőbe leminősítésekkel bekeretezve beleszakérteni.

A tévében nem nézi végig mindenki a reklámokat, ebben is egyetértünk. Azonban vannak pl. műsoridő vagy műsorszámok alapján elkülöníthető célcsoportok, akik valamilyen arányban megnézik vagy nem nézik meg az adott reklámot. A reklámozó próbál ezekre optimalizálni, tehát az a célja, hogy a reklámfilm célcsoportja minél nagyobb arányban megnézze a reklámfilmet.

Youtube-nál ez már célzott módon megy, ergo amit a Google masszívan gyűjtöget adatokat, az alapján határolják be a célcsoportot.

Neked csupán annyit kéne megértened, hogy aki reklámblokkolót használ, az nem tekinthető célcsoportnak. Aki reklámblokkolót használ, azt nyilatkoztatja ki magáról, hogy semmilyen reklámot nem hajlandó végignézni. Ez pedig a reklámokkal monetizált videó megnyitásának pillanatában már egy tudott tény. Te meg a Youtube valamiért mégis levetítenéd a hirdető pluszköltségére a reklámot célcsoporton kívül (arra noszogatva a nézőt, hogy kapcsolja ki a hirdetésblokkolóját), miközben azt a levetítést célcsoporton belül is megejthetnéd, ahol 0%-nál nagyobb eséllyel követné termékvásárlás. Gyakorlatilag a célzott hirdetésekkel működő reklámszakma szabotőre vagy.