( hajbazer | 2024. 04. 24., sze – 15:56 )

2011-es megjelenésekor sem acélos, sokkal inkább low-end (árban biztosan)

Mégis a mai napig kifogástalanul működik. Bár 2024-ben is 10+ éves élettartamúak lennének a "low-end" árú eszközök.

másra érdemben nem igazán jó

Jó még fényképezni, zenét és rádiót hallgatni. Másra tényleg nem használom.

bután rövidített feliratok

Ilyenek nincsenek rajta, max. a magyar fordításban. Nem használok magyarul sem szoftvert, sem semmilyen más készüléket, így ez engem nem érint. Az már önmagában elég szörnyű, ha te magyarul használod a szoftvereket.

nem túl szép, de ronda "felhazsnálói felület"

Egy okostelefon fossá-húggyá csicsázott csiligány kezelőfelülete szerintem rondább, de ízléseken és pofonokon akarsz vitatkozni, aminek nincs értelme.

azóta eltelt 13 év, és talán meglep, de az általános felhazsnálói igények messze nem arról szólnak, hogy hangátvitel+sms meg valami recsegjen a fülhallgatóban

Nem volt szó az általános felhasználói igényekről és arról se beszéltem, hogy a felhasználói igényeknek az én igényemhez kéne hasonlítaniuk. Olvasd el, amit leírtam, ne csak write-only told a fejlődésmániás, multimosdató maszlagodat. Ha csupán a 3G lekapcsolást és a köré összelobbizott állami támogatásos lecserélőkampányt nézzük, ott pont az volt a probléma, hogy sem a szolgáltatók, sem az NMHH nem voltak tekintettel a felhasználók valódi igényeire. Aki 2020-ban, 13 évvel az első okostelefon megjelenése után is butatelefont használ, annak az az igénye, hogy azt használja továbbra is. Ennek ellenére a 2G butatelefonokra is kiterjesztették a kampányt, amik semmilyen módon nem voltak érintettek a 3G lekapcsolásban. Emellett, aki okostelefont vett, annak az a felhasználói igénye, hogy tudjon rajta egyszerre telefonálni és internetezni. [1] Amit a nem VoLTE-kompatíbilis készülékeknek csak és kizárólag a 3G biztosított, amit több millió készülék alól önkényesen kirántottak a szolgáltatók. Ezekre kéne figyelned inkább, mert ezek a kérdések szólnak a felhasználói igényekről, nem az, hogy én milyen telefont használok.

Az, hogy a 2G-only készülékeket is bevonták a csereprogramba, az egy _lehetőség_ volt, senkinek sem volt kötelező cserét kérni

Egyrészt, kampányoltak is a csere mellett. Másrészt, ennek a lehetőségnek™ semmi köze nem volt a 3G lekapcsoláshoz. Azután nyomták be "a keretbe", hogy nem gyűlt össze elég nyersanyag a szolgáltató multiknak a 3G telefonokból. Harmadrészt, nettó igazságtalanság volt azokkal szemben, akik funkcióvesztést szenvedtek el a 3G lekapcsolás által és semmiféle kártalanítást nem kaptak (úgy 2 millió ember).

volt rá keret, így legalább azok a készülékek nem a kommunális hulladékban végezték/végzik...

Ezeknek a készülékeknek a nagytöbbsége 2G-n ugyanúgy használható lett volna. Semmi szükség nem volt a lecserélésükre. Néhány tízezres, összességében százezres nagyságrendről beszélünk. Cserébe milliós nagyságrend kidobott 4G okostelefon végezheti potenciálisan a szeméttelepen időelőtt, amiktől elvették a telefonálás közbeni internetezés lehetőségét, ami alapfunkció. Cserébe 1-2 év múlva kidobált belépő kategóriás kínai szarok is végezhetik potenciálisan a szeméttelepen, amire az NMHH 40 ezres "támogatásából" futotta a rászedett butatelefon-tulajdonosoknak.

Összességében azt lenne jó, ha felfognád, hogy nem azt kritizálom, hogy nem használ mindenki Nokia C2-01-et. Hanem azt, ahogy és amilyen igazságtalan módon kivitelezték a 3G lekapcsolást és amilyen átlátszó módon próbálnak a szolgáltatók extraprofitot realizálni akár a használt (de még működőképes) mobilok újrahasznosításán, akár a butatelefonosok okostelefonra térítésén.