( hajbazer | 2024. 04. 11., cs – 11:32 )

Csak a Prémium előfizetők után van neki használatarányos bevétel garantálva. Ezt is aláírja a tartalomkészítő a szerződésben.

A reklámozás egy olyan "árucsere", aminél nem jár minden "tranzakció" után bevétel. A hirdetőnek is ilyen. A tartalomkészítőnek is ilyen.

Miért kéne a hirdetőnek fizetnie egy olyan reklámért, aminek a nézője pontosan tudja, hogy nem vásárol reklám alapján terméket? A hirdetésblokkolót használók mind ilyenek. Te belekényszerítenéd a hirdetőt egy meg nem térülő reklám levetítésébe és a tudatos felhasználót is annak kötelező, időpocsékoló végignézésébe, csak azért, hogy szegény™ tartalomkésztő megkaphassa a fillérkéit. Miközben a tudatos felhasználó a reklámblokkoló használatával egyértelműen jelzi, hogy ő nem fog reklámok alapján vásárolni. Ekkor semmi mást nem csinálsz, mint a tartalomkészítő elmaradt bevételét ráterheled a hirdetőre, aki majd ráterheli a terméket gyártó cégre. Végül a terméket gyártó cégnek lesz egy már árrésekkel terhelt elmaradt bevétele, amit a többi termékvásárlóval fog kifizettetni, bérből és fizetésből élő emberekkel, csak azért, hogy tartalomkészítőcske megkaphassa neki senki által sem garantált zsebpénzecskéjét. Mi ez, ha nem a tartalomkészítők igazságtalan pozitív diszkriminációja a "jaj, ne használj uBO-t, mert tönkremennek szegények" típusú szociális érzékenység kártya álszent kijátszásával?

Ami nincs szerződésben garantálva, az nem a tartalomkészítőé, az nem jár a tartalomkészítőnek, így azt sem elvenni, sem ellopni nem lehet.