( hajbazer | 2024. 04. 10., sze – 21:21 )

Ha meg nem blokkol a felhasználó, azzal a hirdetőket, és saját magát károsítja...

Szerintem ez az állítás teljes mértékben megállja a helyét.

Arról is szó van, hogy egy lejátszott hirdetés után senki nem garantálja, hogy a hirdetett termék meg lesz vásárolva. Így a logikád alapján a hirdető meg van károsítva, ha a reklámbámuló nem elég birka, hogy megvegye az arcába nyomott terméket.

Az egészben az a leggázabb, hogy te ezt már nem tekinted megkárosításnak, pedig ha a reklámblokkolás az, akkor a termék meg nem vásárlása is az. Mindkettő elmaradt bevétel. Ebből látszik, hogy csak a saját zsebpénzed érdekel az egészben, nem pedig az üzleti modell fennmaradása. Álszent dolog ez a részedről.

Természetesen, senki nincs megkárosítva, mert mind a reklámozás, mind a videók monetizálása egy nem 100%-ban megtérülő "árucsere", ergo nem minden nézőnek lesz reklám lejátszva és a lejátszott reklámok közül sem minden néző vásárolja meg a reklámozott terméket. Ezt a hirdetők elfogadják, a normálisan gondolkodó tartalomkészítők is elfogadják, sőt jogilag te is elfogadtad, amikor a Youtube Partner programba beszálltál. Csak egyszerűbb a nem fizetőképes keresletet hibáztatni, tolvajozni, kommunistázni, Che Guevarázni, mint összeszedni minél nagyobb fizetőképes keresletet.