( uid_16401 | 2024. 03. 18., h – 07:17 )

Minél magasabb az oktánszám, annál több lehet a benzin-levegő keverék

Tehát a turbónyomást és a befecskendezési mennyiséget kell megváltoztatni, és nem pedig az előgyujtás szögét?

A gyártó a 95-öst írja elő a gépkönyvben, innentől kezdve a tulaj felelőssége, hogy közútra mit tankol.

És honnan fogja megtudni a motorvezérlő, hogy 95-ös vagy 100-as került e bele? Az AI kitalálja?

Felmerült, hogy a törvény tiltja-e, hogy gyárilag a motor bizonyos körülmények között nagyobb teljesítményű legyen a katalógusadathoz képest

A teljesítmény változatlan adagolásnál, akkor lesz nagyobb ha nagyobb az anyag égéshője. A motorbenzinek minőségét az MSZ EN 228 írja elő és a 17/2017. (V. 26.) NFM rendelet a motorhajtóanyagok minőségi követelményeiről rendelkezik róla. Nem látom, hogy eltérő paramétereket írna elő az egyes termékekre, de tegyük fel, hogy a másodlagos lepárlás miatt a 100-as kisérletioktánszámú benzin égéshője nagyobb, és a motor teljesítménye valamivel nagyobb. Abban nem vagyok azért biztos, hogy adalékolással ez valóban igaz is, főleg hogy csak egységesen írják elő a motorbenzinek minőségi követelményeit. Én arra tippelek, hogy a magasabb égéshőt a motor el is viseli rövidtávon, de a magasabb hőtermelődés talán jobban károsítja a motort, mint ha az előírt benzinnel működne. Az adaptivitás itt léphet be képbe, mert a nem szávottevően nagyobb teljesítmény miatt a vezető más menetpedál tartományban kezdi el használni az autót, és ezt a motorvezérlő adaptálja?

Én nem értek a fizikához, sőt valójában semmihez sem. Amennyiben a világnézetednek nem megfelelőek a kérdéseim, nyugodtan vedd semmisnek!