( BehringerZoltan | 2024. 02. 29., cs – 20:16 )

Egy bank nem jogosult annak megállítására, h ki a hülye és ki nem. Szintén nem jogosult kötelező edukációra kényszeríteni a betéteseit. Ellenben köteles a szolgáltatását olyan módon nyújtani, hogy az ügyfeleit csalók ne tudják megtéveszteni. Az ügyfeleitől átvett pénzt az arra jogosultnak a szándéka szerint kötelesek megőrizni vagy visszaadni és nem jogosult azt illetékteleneknek átadni.  A bankot objektív felelősség terheli, ő határozza meg azokat felületeket amin keresztül a szolgáltatását nyújtja, ő határozza meg, hogy mi módon történik az azonosítás. A valóságban azonban tapasztalatilag igazolt, h sem az online felület nem felel meg annak követelménynek, hogy ne lenne a megtévesztően lemásolható - megjegyzem az atm automáttkal is hasonló, bár talán kevésbé tragikus a helyzet -  továbbá az azonosítás folyamata sem megfelelő. Így tehát megállapítható h bekövetkezett káreseményekért a bank tartozik jótállni.