A Linux desktoppal szerintem ma már csak egy baj van. A személyes support hiánya. Ezen nem szoftveres támogatást értek, hogy mit támogat az OS szoftveresen, hardveresen, meg hogy meddig vannak hozzá update-ek, hanem ha egy felhasználó problémába ütközik, az ehhez adandó segítséget. Szerintem ez az egy valódi pont, ahol a Linux még önhibáján kívül csúnyán elvérezhet, nem elég mainstream. Ha az egységsugarú user gépén Windows van, és valami elcsesződik neki, ahhoz sok embertől tud segítséget kérni, ahhoz mindenki ért. Linuxnál, főleg, ha az ismerősi körében nincs IT-s, vagy power user, akkor könnyen bukó lehet. Persze, fórumokon, IRC-n, kérdezz-felelek oldalakon, stb. is lehet segítséget kérni, de arra sok laikus user nem képes, mert nem tudják hol kell kérdezni, ha tudják is, képtelenek rendesen megfogalmazni, leírni a problémát, megoldási utasításokat követni, stb.. Keresőzés ugyanez, nem tudják hogy keressenek rá, hogy választ kapjanak a problémájukra.
Egyes vállalati disztróknak ehhez megérné fizetős extra személyi supportot biztosítani. Már most is van ilyen, de azok céges előfizetések, nem home usernek vannak. Sokan, akik teljesen IT analfabéták, simán kifizetnék érte a WIndows licenc árát, így mindenki jól járna, a user, a supportos is, meg a Linux világa növekedhetne.