Nem tudom, a téli felkészítés annak idején fogalom volt a benzines/dízel járműveknél is. Ott volt egy olyan, hogy ne centizd ki mindig legyen elég üzemanyag a gépjárműben. https://www.autonavigator.hu/cikkek/10-dolog-ami-mindenkepp-legyen-az-autoban-telen/
Télen mindig legyen bőven üzemanyag az autóban, várakozás közben a fűtéshez járatni kell a motort
Ez villanyautóknál is ugyanígy van. Télen fel kell készülni és nem szabad lemerítve (Tesla ajánlása min 20%) kint tárolni. A töltés amúgy eleve melegíti, nem véletlenül vannak hűtött töltőkábelek. (és az akku is melegszik a veszteségek miatt töltés közben)
A gond, hogy ez a veszteséghő nem sokra elég mert a rendszer elég hatékony. Ekkor jön a fejlett hőmenedzsment de ahhoz meg energia kell - a meghajtóakkuból. Szóval feltöltve kell indulni ez a titok ;-)