A villanybuszok téli üzemelése körül cirkusz volt nemrég a németeknél is. Az a helyzet, hogy a buszgyártók szeretnek itt is olyan egzakt határértékeket megadni az üzemelési paramétereknél, amely egzakt határértékek az "akár" szóval kezdődnek. Akár 300 km-es hatótáv, ha 20 fok van, sima az út, és erős hátszél fúj.
Ez olyan, mintha a szoftver speckó azt mondaná, hogy akár egymillió rekordot eltárolhatsz az adatbázisomban. Feltéve, hogy a rekordhossz 1 bájt, de a rekordok felének 0 bájtosnak kell lennie.
Az autóbuszok esetében a megrendelő is sáros: ahelyett, hogy független teszten győződne meg a tudásáról, hisz a brosúráknak. Fura, hogy teljesen új technikákat úgy beengednek egy város üzemeltetésébe, hogy fogalmuk sincs annak működéséről.