( trey | 2023. 11. 27., h – 16:23 )

Szerkesztve: 2023. 11. 27., h – 16:25

Az EV-zés állapota, 2023 vége egy 24 milliós, "naggggyon jóóó" légellenállású "autóval":

Te, én és az Ioniq 6 Bécsig, autópályán. Működhet?

A kiruccanás során igyekeztem figyelni arra, hogy úgy kezeljem az autót, mint bármelyik belső égésű motoros modellt. Nem fagyoskodtam és nem tötymörögtem 100-110-zel az autópályán. Az autót azért eco módba tettem, a tempomatot 120-ra állítottam (vitatható, hogy autópályán ez tötymörgésnek számít vagy sem, de szerintem pont nem), de ha előznöm kellett nem hezitáltam. A hőfokot 22 fokra és autora állítottam, ülésfűtést pedig kedvemre kapcsolgattam ki-be. Android Autót használtam, ami csak kábelesen elérhető, vagyis a telefonomat folyamatosan töltöttem, valamint fontos tényező, hogy az autóban egyedül utaztam.

[...]

Bécsbe végül háromnegyed 2-kor érkeztem meg, ekkorra a fogyasztás 22,6-ban stabilizálódott, az akkumulátor töltöttsége 29 százalékon (96 km hatótáv) volt. Ez egy összkerekes, 2020 kilogrammos autónál ilyen körülmények között egy kimondottan kedvező érték.

[...]

Ezután indult a szabad töltő keresése a belvárosban, ami csak negyedikre sikerült, az is maximum 11 kW-tal töltött. Nem a legjobb teljesítmény, de legalább van. Így 5 óra 50 percet kellett volna várnom a 100 százalékos töltöttségig. Még szerencse, hogy a Bécsi Szépművészeti Múzeum nagy és a karácsonyi vásárok is látványosak (amúgy mindenkinek ajánlom, akit érdekel a művészet, megéri élőben látni a Bábel tornya építése festményt).

[...]

Bécs-Budapest

A felállás ugyanaz, mint idefele, 120-as tempó, eco mód, 22 fok.

[...]

Végül a budapesti forgalomban letornáztam a fogyasztás 18,1-re, így a túrát a szerkesztőségben 10 százalékos töltöttségi szinttel, 35 km maradék hatótávval zártam, vagyis 22-vel többel, mint a visszaút elején számoltam.

[...]

A kellemetlen rész

A villanyautózás kellemetlen része viszont innentől jön, de ezért már nem az autót hibáztatom, hanem az infrastruktúrát. Egyszer már kipanaszkodtam magam, hogy lakótelepen nem lehet villanyautót tölteni, és azóta sem történt változás, valamint én sem költöztem el. Ergó vagy a szerkesztőségben hagyom tölteni az autót és hazabuszozom, vagy unatkozom az autóban, amíg lesz benne annyi nafta, hogy biztosan hazaérjek vele és hétfőn vissza az irodába. Erre pedig egy 22 kW-os töltő áll rendelkezésre a garázsban, amivel másfél óra unatkozás után értem el a 40 százalékos töltöttségi szintet. Egyébként az autó képes akár 350 kW-os töltést is felvenni, így csak 18 perc kellene ahhoz, hogy 10-ről 80 százalékra töltsem az akksit, de nem csak ritka, hanem drága is egy ilyen töltő használata. Egyébként ezzel a töltési sebességel a Hyundai a leggyorsabbak között van.

:D Szuper! :D :D

PS: az az ótvar visszapillantó kamera nagyon ótvarul néz ki! Mint valami kínai piacos nemtommi'