AZ, hogy beszédforgalomban a készülékek default beállítása miatt relative magas volt a 3G aránya, az nem "igény" volt, hanem használati mód. A beszéd célú átvitel a 2G-vel is ugyanúgy működik, azt tehát csak technológiaváltás szempontjából érintette, szolgáltatás léte szempontjából nem.
Az adatátvitelre _is_ használt eszközök száma, az azokkal generált forgalom aránya elenyésző volt a teljes adatforgalmon, illetve előfizetői körön belül.
A felülbecsülten 3-5%-os előfizetői kör lehet, hogy neked valós igényt jelent - üzletileg viszont nem az, pláne úgy, hogy helyettesítő szolgáltatás van, aminek a költsége nem magasabb (nincs különbség a 2G/3G beszédátvitel és a 4G/VoLTE eszközökön folytatott beszélgetések percdíjai között, ahogy az adatforgalom esetén is csak az átvitt/számlázási időszakon belül felhasználható adatmennyiség jelenik meg az előfizetések paramétereként, az nem, hogy azt 3G/4G/5G technológiát használva teszi meg az ügyfél.
Igen, a 4G/5G "vastagabb cső", azaz egy kisebb adatmennyiségre szolgáló előfizetés gyorsabban el tud fogyni, ha nem figyelmes, nem tudatos fogyasztóról van szó.