( hajbazer | 2023. 11. 21., k – 13:48 )

A lekapcsolás előtti 3G használat sem számít természetes igénynek a 3G iránt

De igen, az számít a legtermésztesebbnek, tekintve, hogy maga a lekapcsolás híre is befolyásolja a piacot és az igényeket.

De igen, annak számít, tekintve, hogy az eszközük automatikusan a 3G hálózatot választotta...

  • telefonhívásra, mivel nem VoLTE-képes a készülék vagy nem kompatíbilis a szolgáltató szarul-húgyul kivitelezett implementációjával. Ez a felhasználók 52,3%-ára vonatkozott 2020 második negyedévében. SIM-kártyára átváltva 5,54 millió előfizetésre.
  • adatforgalmazásra, mivel nem VoLTE-képes a készülék vagy nem kompatíbilis a szolgáltató szarul-húgyul kivitelezett implementációjával, így adatforgalmazni csak 3G hálózaton tud hívás közben. Ez a felhasználók 8,9%-ára volt igaz, SIM-kártyára átváltva tehát 540 ezer 4G okostelefonra.

A 3G hálózat minden olyan esetben természetes igényt szolgált ki, ahol nem felhasználó általi, nemkívánt félrekonfigurálásból eredően jelentkezett fel a 3G hálózatra az eszközük. Sőt, abban az esetben is természetes fogyasztói igény a 3G, amikor adott körzetben a 4G hálózat lassú túlterhelt szar, és a felhasználó maga szándékosan átkapcsolja 3G-re az okostelefonját. A lényeg viszont nem ez, hanem az, hogy több, mint 5 millió felhasználó 3G-re vonatkozó természetes igénye lett telibe szarva a 3G lekapcsolás által, mondván, hogy 2G-n úgyis tudnak telefonálni. Na igen, de hívás közben adatforgalmazni már nem. Ez a több, mint 5 millió ember semmiféle kártalanítást nem kapott a mai napig, sem a szolgáltatóktól, sem az államtól. Pedig funkcióvesztést szenvedtek el a 3G lekapcsolás által, annak ellenére, hogy 4G okostelefonnal rendelkeznek.