De nem is a fejlesztő urak körül forog, akik imádnak magas lóról beszélni. Két kezemen (5 ujj/kéz) meg tudom számolni, hogy hány szakmailag kompetens és vállalható személyiségű fejlesztővel találkoztam eddig.
Na, ugyanezt tudom mondani üzemeltetésről... a többsége magas lóról beszélő balfasz. :D
Üzemben tartani csak azt lehet, amihez a fejlesztés biztosította az átadás-átvétel lebonyolításához szükséges entitásokat. Csak amíg OMM ("oldd meg magad!") szituáció van, addig szívni fog az üzemeltetés is. Végeredményben az ügyfél is.
Üzemben tartani bármit is lehet, a kérdés mindig az, hogy megéri-e üzletileg a befektetett plusz munka és erőforrás üzemben tartani. Ha igen, akkor üzemben lesz tartva, legyen ott bármi is. A fő probléma az szokott lenni, amikor az üzemeltetés úgy tekint a vasra, mint saját cuccára, pedig az a cég cucca, amit ő azért kapott meg kezelésre, hogy azon fussanak a dolgok és ha nem futnak jól, akkor eszkalálja a problémákat. És igen: kaphat olyan választ az eszkaláció során, hogy ez így marad, mert üzletileg ez éri meg.