( kroozo | 2023. 10. 11., sze – 13:51 )

Egy fenét. Az ügyelet dolga, hogy ha megdöglik valami, akkor azt életre keltse, hogy ne álljon a szolgáltatás, szép magyarul, hogy kezelje az incidenst. A problémát, ha van, majd megoldjuk tiszta fejjel, munkaidőben, a normális processzeink mentén.

Igazából ha nap közben döglik meg valami, akkor "normális*" helyen akkor is azzal kezd az ember, hogy feléleszti, aztán már ha megy, majd csinál RCAt, meg kitalálja, hogyan kell megoldani a problémát (amit egyáltalán nem is biztos, hogy annak kell, aki újraindította).

Tanult kollégát idézve (ITIL tanfolyamon oktatáson hangzott el :): az üzemeltetés dolga, hogy ha kell, a fülénél fogva porban húzva üzemelő állapotra hozza a cuccot.

*Valójában normális helyen ma már leginkább lehet nézegetni, ha megdöglött egy, mert nem okoz nagy bajt (illetve, hát csak lehetne, mert többnyire gondolkozás nélkül basz az automata oda egy másikat). De hát ez az "ideális" világ nem annyira létezik, olyan, mint a gyökkető, közelíteni lehet :)