( ggallo | 2023. 09. 06., sze – 09:43 )

Én úgy gondolom, hogy nem szabadna ennyire sem ellene, sem mellette érvelni abban az esetben, ha az érvelőnek nincs saját tapasztalata, csak a másét ismétli valami okból. Saját tapasztalat nélkül az ilyen dolog hitkérdés, azt pedig tudjuk, hogy ahol a recionális világba a hit bekeveredik, ott még jó nem sült ki semmiből.

Nekem nagy dízelem van, és sajánlom, ha épp csak városban megyek rövid távot, mert nem igazán arra való. De megcsinálja. Akinek EV-je van, akkor városra, agglomerációra való igazán, aztán nagyobb távon kicsit oda kell figyelni. De ettől még egyik sem kifejezetten rossz, kerülendő, csak tudni kell, melyik hol szorít. Én pl. hajlanék EV-re váltásra (átugranám a hibrid minden verzióját), pedig felénk két kezemen megszámolható töltőoszlop van csak, az is max. 22 kW-os, és nincs családi házam napelemmel. De egyenlőre túl drága újonnan (nekem), a megfizethető használtak meg nem elég jók még (majd a mostani újak, pár év múlva használtan jók lesznek nekem is).

A munkatársamnak plug-in hibrid van, ő nagyon éli, hogy tölti és városabn villannyal jár, hosszúban meg benzinnel. Én attól mennék a falnak, hogy ebédidőben is fel kellene dugom majdnem minden nap, hogy délutánra is legyen villany benne. Ha én írnék róla, mindenki szarnak gondolná, ha Ő írna róla, akkor megváltásnak tűne...

Egyébként meg aug. elején a párom jó kis dízel Scenic-ével elindultunk pestre IKEA-ba nagy dobozokért, és az M3-on a gödöllői parton elmúlt az erő belőle, majd az M3 Shell-hez érve már füstölt is rendesen. Hazafelé tréleren utazott. Leesett a turbó egyik fele. Mindössze 200e km van a kocsiban. A tervezett 4 órás programból így majd' egész napos lett. Más ismerősömmel is fordult ilyen elő sajnos. Szóval senki ne vegyen turbódízel autót, mert így jár! Csak a szívó benzines! Vagy az EV! Vagy a hibrid! Ebből a két esetből simán lehet arra következtetni, hogy az összes eredendően szar és kerülendő. Meg látszik, hogy bétateszterek vagyunk és 40 éve nem jutottak el a jó állapotig! :-DDD