"Azt nem értem, hogy szerinted miért ez a metrika, amikor már ki lehet engedni útra?"
Sokkal magasabb a mintaszám.
Csak abba kell bele gondolni aki rendszeresen vezet annak egy évben hány olyan esettel találkozik, amikor reagálni kell a b@lf...ra az úton és hány balesete van.
Ha csak a bekövetkezett balesetek alapján nézel statisztikát, akkor az nagyságrenddel kisebb mintaszámot eredményez, mintha azt nézéd hányszor kellett korrigálni, hogy elkerülj balesetet.
Másik oldalról meg egy pocsék autopilot simán átmegy a hány balesetet okozott teszten, ha egyébként egyet sem kellett elkerülnie, mert mindenki mintavezető amerre jár.
Mintha a légzsákok hatékonyságát úgy néznénk, hogy hányan haltak meg légzsákos autóban. Ha ez 0 és azért 0, mert a teszt időszak alatt egyszer sem kellett légzsákot használni, akkor nem tudjuk, hogy jó-e a légzsák vagy sem. A jóságához azt kell nézni, amikor sérülést/halált akadályozott meg, az nem túl sok információ amikor csak vár arra, hogy valamikor használják is.