( nagy_peter | 2023. 04. 29., szo – 10:52 )

Éppenséggel fentebb kifejtettem már, eléggé hasonló a tömegközlekedéshez.

És igen, mások a célok, meg a költségek, de az elv ugyanaz: olyan szolgáltatást nyújtanak, aminek magas az alap-díjat, és alacsony az egy utas egy utazására / egy személy egy videó megtekintésre jutó díja. Mindkét helyen van egy fő bevételi forrás (jegy-árbevétel / reklámbevétel / előfizetés), és vannak olyan egyéb eszközök, amiből közvetetten profitálhat az üzemeltető (google statisztikákat gyűjt, amivel relevánsabb videót ajánlhat; a BKV járművein lévő reklámok elérését pedig a potyautasok is emelik)

De mindenféle hasonlítgatás nélkül is biztos vagyok benne, hogy ha a YouTube szolgáltatását használod úgy, hogy azzal a Google nem keres, csak költsége van rá, akkor azzal biztosan megkárosítod őket. A google fő bevételi forrása az, hogy reklámokat jelenít meg, a YouTube-ot pedig azért tartja fent, hogy pénzt keressen vele. Ha te használod a szolgáltatást, de nem fizeted ki az "árát", akkor azzal akkor is kárt okozol, ha így is nyereséges marad a cég.