( kroozo | 2023. 01. 16., h – 14:57 )

Egyáltalán nem. A kompetenciában "kemény" matek nincs igazán, egy tizedikes nem sokban különbözik egy hatodikostól. Érettségin meg inkább a matematika területeit kérik számon. Azaz a kompetencia inkább valami matematikai képességeket mér fel, minimális matematika ismeretet feltételezve. Korábbi kompetenciaméréses feladatok itt, érettségi feladatsorok pedig erre.

Hát az kicsit szomorkás, vet fel kérdéseket a "mennyire jó a mérés" ügyben elsőre. Azt még nem tudom, hogy melyikéről :D

Jó kérdés. Biztosan sok szülő van, akik sok kérdésre nem valós választ adnak (tanulói kérdőívek). De az eredményt abban az értelemben nem torzítja, hogy ennek a kérdőívnek a válaszaival nem korrigálják, csak egy külön elemzésben.

Torz alatt itt azt értettem, hogy nem tudom, mennyire jó egy ilyen felmérés (illetve kérdéses még, hogy mennyire rajzol ez jó képet az intézmény egyéb környezetéről). A másik fele meg az, hogy igen, az intézmény valódi megítélésénél azért érdemes lehet ezt a beágyazódást figyelembe venni, ha az a szándék, hogy hogyan kell javítani, meg hogy mit is jelent valójában az az eredmény. 

Szerintem nem lenne hülyeség, ha az eredményre nem kellett volna egy évet várni. Meg az se, ha az önkormányzatok, illetve később a tankerületek (vagy egyéb fenntartó) nem várták volna el a jó kompetenciaeredményeket - és ugye ebből jöttek a különféle trükkök, hogy az eredmény jobb legyen. 

Igen, ez már a "rossz cél" része :)

Szerk.: ha esetleg érdekel, hogy automatikusan milyen elemzéseket generál a rendszer, erre nézelődhetsz (telephelyi jelentések azok, amelyek konkrét intézményekre vannak lebontva). Ezek publikusak, nyilvánosan (regisztráció nélkül) elérhetőek, akár egy szülő is megnézegetheti iskolaválasztás előtt.

Tudom, nézegettem már őket, szerintem korábban is veled beszégettünk már itt erről :)