( kroozo | 2023. 01. 12., cs – 09:39 )

Számoltam korrelációt (Kendall-félét) a tizedikes matek kompetencia és a két évvel későbbi (azaz ugyanannak a gárdának) érettségi között, de igen alacsony értéket kaptam mindig (0,3 körülit).

Az izgi, a matek érettségiről azt gondoltam volna, hogy az azért hasonló lehet egy kompetencia méréshez. 

Nem egészen értem, mire gondolsz. A diákok megírták a tesztet és tölthettek ki egy ún. háttérkérdőívet, ami lényegében a "szociográfiai dolog". A központban a kettőt össze tudták párosítani (anonim módon, csak kóddal), és ebből konstruáltak egy "hozzáadott érték"-szerűséget, tehát egy adott intézmény hasonló szociális háttérrel bíró diákot mennyire tud (az előző méréshez képest) fejleszteni a többi intézményhez képest. Viszont a dolgozat pontszáma elérhető mindenféle hígítás nélkül is.

Kb ezt, azt tudom, hogy van háttérkérdőív de -- teljesen csak ex has -- tartanék attól, hogy abban nagyon torzak az adatok.

Sok nívósabb intézményben is, heteken keresztül készülnek a mérésre. 

Egyébként ez még önmagában nem baj. ha egyébként a mérés metodika jó, akkor pár hét alatt nem lehet világot megváltani, és ha a target jó, akkor meg az se baj, hogy azt tanulják az iskolában. Azt nem tudom egyáltalán, hogy ez a két állítás mennyire igaz, én  pletyi-vélemény szinten hallottam ezt is azt is, de ugye én nem élek ebben.

Pletykák vannak olyanokról is, hogy a kevésbé jó képességű diákok aznap otthon maradhatnak (papír alapú mérésnél nem volt pótlás), illetve hogy a tanár bement és diktálta a megoldásokat. Igen, ez baj, mert a csalás miatt torzulnak az eredmények.

Ja, erre mondtam, hogy a rendszer nyilván eredmény orientált lesz, és ja, elmegy ilyen részletszarokon hamar, ha az alsó 15%-ot le lehet húzni a maci halállistájáról.