( Ritter | 2023. 01. 03., k – 20:21 )

Egy kép különböző beeső fénymennyiségggel is elkészül. Ennek akkor van jelentősége, ha például egy szobában készül a kép (film) és a beszélő személy nappal ablak előtt áll. HDR nélkül vagy az ablak mögötti külvilág lesz túlzottan világos, vagy az ablak előtt álló személy túl sötét. Sportközvetítéseknél is gyakori jelenség HDR nélkül, hogy a sötétebb stadionon belüli képnél belóg a nappali kék ég ami teljesen fehér, még HDR mellett az ég kék marad és a felhők is kivehetőek, de a lelátón a nézők illetve a játéktér sem lesz túl sötét. Az ember szeme elég jó abban, hogy egyszerre tudjon értelmezni nagyon világos és sötét részeket tartalmazó képeket. A képeket készítő szenzorok ebben már nem annyira jók.

Ahol nincs lehetőség utómunkára, például sportközvetítéseknél, vagy hírműsoroknál ahol reálisan nem éri meg egy hollywoodi szintű utómunkázás egy egy riportnál teljesen jogos a HDR. Egy mozifilmnél már szvsz sokkal kisebb a jelentősége, mert az utómunka korábban is megoldotta a fent leírt problémát. Számítógépes játéknál pedig teljesen felesleges. De ha valakinek vannak érvei amellett, hogy HDR-nek valódi praktikus előnye van egy játéknál kíváncsian várom. Nyitott vagyok rá.