( Friczy | 2022. 11. 01., k – 12:12 )

Az önálló védett tér általában illúzió. (vannak kivételek) Ha városi közlekedésről beszélünk (ha már a parkolás a kiinduló topic, akkor maradjunk ennél a résznél elsősorban), akkor gyakorlatilag minden sarkon találkozik az autós és kerékpáros (általad az első két definiált kategória), még akkor is, ha külön vezeted a kerékpárutat (persze többnyire nem azt teszik, hanem összezárják a gyalogossal, amit te is leírtál: nem járdára való). És tényleg: a városi forgalomban kerékpáros számára az egyik legveszélyesebb eset a (gyalog- és ) kerékpárút találkozása a normál forgalommal.

Tehát a forgalmi kategóriák önálló elkülönítése ott lehetséges, ahol kevés kereszteződés van, vagyis települések közti forgalomban. Az általad említett Bp-Szentendre út jó példa (bár megjegyzem: ott is több olyan szakasz van, amely vegyes használatú, de ténylegesen kisforgalmú), szintén jó példa a Bp-Dunakeszi, és összességében a Bp-Balaton is vállalható (eltekintve attól, hogy a vonalvezetése nem ideális arra, amit a neve sugall)

Visszatérve a városra: a közlekedési járműkategóriák területi szétválasztása nem megoldható, itt cél kell legyen egyrészt a résztvevők integrálása (ha már nem különíthetőek el, akkor tanuljanak meg együtt közlekedni), a nagy sebességű közlekedés lelassítása (azaz a kifejezetten gyorsforgalmi utak kivételével a sebességhatár kemény betartatása, illetve ahol lehet, csökkentés), és az elkülönített kerékpár-infrastruktúra közelebb hozása a normál közlekedéshez (vagyis járdán vezetett gyalog- és kerékpárutak helyett kerékpársávok).

Épp tegnap - ha már halottak napja - mentünk ismét át a városon Kőbányától Kelenföldig és vissza, és az útvonal legnagyobb részén vagy kerékpársáv, vagy kerékpáros nyom volt, és teljesen korrekten, biztonságosan végig lehet haladni. Jellemző, hogy a legrosszabb szakasz ebben az útvonalban a Kőbányai út melletti kerékpárút (a Könyves Kálmán körút és az Orczi tér közt).