( vilmos.nagy | 2022. 10. 28., p – 07:55 )

> hogy te DK-s párttagként

Ne sértegess, kérlek. 😉

szerk: de hogy a témához is.

„Illetve az autózás csökkentésének nem az a módja, hogy szopatunk mindenkit, hanem alternatívát kell adni.” -> szerinted mikor jön el az az alternatíva, amikor azt lehet mondani, hogy márpedig a Harminckettesek és a Rákóczi között megszüntetjük/piaci árasítjuk (~szabadversenyessé tesszük) a felszíni parkolást? 

Csak mert ezen a távon:

  • 10 perc sétán belül van 'pest három metróvonala (a harminckettesek -> Blaha, és a Rákóczi -> Corvin is 10 perc gyalog, és ez mindkét irányban a legpesszimistább helyzet. A gyakorlatban az egyik ~8, a másik ~7 perc lesz valszeg), de ha felszálsz a villamosra, vagy nem az egyik végében laksz, és a másik végében lévő metróhoz akarsz menni, akkor még gyorsabb is.
  • A lakásodtól max ~2 percre áll meg európa legnagyobb forgalmú villamosvonala, ami éjjel-nappal jár
  • A környék tele van parkolóházzal, felszíni parkolóval, de ingyenes, városszéli P+R is 10 perc metróval (Kelenföld -> Rákóczi 10 perc, most néztem meg). A KöKi P+R is max 25 perc tömegközlekedés a 16 perc autó helyett, ha esetleg Kelenföld nem lenne irányban. De valszeg bármelyik másik irányból hasonlóan lófasz extra-idő a városszélén hagyni a kocsit, és eljutni a Rákócziig. Újpest P+R -> Rákóczi kocsival 24 perc, tömegközlekedve 29.
  • Jópár gyakori követéssel rendelkező, a város többi részét lefedő buszvonal ugyancsak pár perc séta max (9-es busz, 7-es buszcsalád, csak hogy a két legfontosabbat említsem)

Szóval milyen infrastruktúrát kellene még építeni, hogy a Rákóczi-Harminckettesek tengelyen, az egyik oldalon meg lehessen szüntetni a parkolót, hogy esetleg mást rakjunk a helyére? Teraszt, biciklisávot, bármit?

És egyébként még csak azt sem akarom, hogy fixen terasz legyen a helyén, hanem csak azt, hogy a standard értékmérő eszközünkben, pénzben aki a legtöbbet adja érte, az hasznosíthassa - így ha tényleg parkolóként hasznosul a legjobban, akkor az lesz belőle, ha az ottlakók fát ültetnének a parkoló helyére, akkor az, ha a Donkey kifizeti biciklipontnak, akkor shared-bike lesz ott, ha meg egy helyi kávézónak megéri többet fizetni érte, és teraszt nyitni ott, akkor terasz lesz. Tényleg, ha a végén az jön ki, hogy Gyuszk többet fizet a háza előtt parkolóért, mint amennyit bárki más hajlandó azért a retkes koszos betonfelület-ért, hát leszarom, akkor parkoljon ott. Csak lehessen már érte verseny.