( igiboy | 2022. 10. 27., cs – 15:56 )

A szavazás pontjain addig gondolkoztam, hogy a 2-3 pont közötti lépcsőt kétféle képen lehet értelmezni. A két véglet közötti pontok úgy épülnek egymásra, hogy fent a legszigorubb, majd lent a leg megengedőbb. Az eleketromos (3-4-5) és persze a mindenkibe (6) bele tartoznak a kedvezményesek is. 

Részemről elektromos autóval rendelkezek, viszont vidéken használom, így parkolok a házam elött az udvaromon, vagy ritkán közeli városban, ahol még ingyenes. Nem fog földhöz vágni az az 1-2 parkolási díj. (Így valószínüleg ha fizetnék, sem lenne annyira boldog tőle az önkormányzat) Viszont ösztönző erőnek tartom.
Ezen gondolatmeneten dobtam fel a szavazást, hogy annyival többet fognak most beszedni a zöldektől megvont kedvezménnyel, hogy megéri az ösztönző erőt ezzel lenullázni? Sok ember nem is mer gondolkozni elektromosban, esetleg hibridet talán venne, mintegy átmeneti megoldást a tisztán elekromos felé. Olyan emberek is, akiknek sokkal kényelmesebb lenne egy elektromos. Pl. a töltés lehetősége megoldott, rövideket mennek szinte minden nap.
Budapesten használtam vásárlás után az e-autót kb. 1 hónapig. Akkor észrevettem, hogy rugalmasabban elintéztem az ügyeimet ami kifejezetten autó szükségesek voltak. Ehhez nagyon hozzájárult a könnyebb parkolás. Jelenleg dízellel vagyok pesten, egy parkolóhely keresése, akár 20-40 perc is lehet, mivel célszerű igyenes szektorba letennem az autót, nem csak több napra esetleg, hanem amikor 14:00-kor érkezek meg és 20:00-ig fizetős a parkolás, majd reggel lehet csak 10 után indulnék.
Amikor a COVID miatt bevezették az ingyenes parkolást, hogy menjen mindenki autóval és ne érintkezzenek az emberek, én akkor szoktam át arra, hogy veszek egy 10-es gyüjtőt és ami eléhető értelmesen BKK-val oda azzal megyek. Akár minimális szerszámmal együtt is tömegközlekedek.

Valószínüleg egy olyan ember aki nem zöld rendszámos sehogy az kevésbé szavaz arra, hogy bármelyik zöld ingyen parkolhasson, hanem inkább mindenki fizessen.
Számomra a plug-in hibridek zöld rendszáma érdekes. 25km-t tud menni tisztán, ami lényegében semmire nem elég, valószínű ennyi hatótávra nem is tölti a gazdája, tehát a töltés is kőolajszármezékból lesz közvetlen az autóján belül.
A hatótáv növeltre azért a i3 REX-et írtam, mert ha jól tudom (de majd valaki kijavít ha nem így van), ez az autó kb. ugyanaz mint a sima i3, viszont ha úgy tetszik van benne egy aggregátor. Egy kis "fűnyíró motor" tudja tölteni az akkut, a hajtásod továbbra is elektromos. Ampera / VOLT pedig rendes közlekedésre alkalmas robbanómotort tartalmaz, ami az akku lemerülésekor tudja tölteni is (mint más hibridek), viszont a kereket is hajtja mechanikus kapcsolaton keresztül.

[OT] mit jelent?