( st3v3 | 2022. 04. 25., h – 19:13 )

12 év (3 db 2/3), sok ezer milliárd beáramló EU-s pénz valamint konjuktúra mellett ez szimpla szerecsen mosdatás…

Ez volt a kiinduló állítás. Én erre kérdeztem vissza, hogy ennek a 12-évnek az illető szerint mi mindenre kellett volna elégnek lennie: megadva egy lehetséges válasz opciót, mert úgy tűnt a megjegyzés (ez szimpla szerecsen mosdatás…)-ből, hogy szerinte mindenre -is-. De természetesen nyitva volt hagyva a arra, hogy amennyiben az általam megfogalmazott konkrétumtól eltérő a véleménye kifejtse és konkretizálja az álláspontját: szerintem ez fair.

Eltelt 12 év, és ott vagyunk, hogy volt három egymás utáni kétharmados kormány, ugyanazok, majd pedig hopp, itt a negyedik kétharmad, ezek után kinek és milyen konszenzusa hiányzik nálad az oktatási rendszer kapcsán?

Tehát azt mondod, hogy x-y-z politikus / oktatási bizottság (ahol számít a 2/3) eldönti, hogy mitől lesz jó egy oktatási rendszer és nincs más szereplő akinek tennivalója lenne ezen a téren? Hol van ilyenkor a PDSZ hogy a kötelező 1féle -és esetenként gagyi- tankönyvcsalád ellen tiltakozzon? De lehetne csak az általános ill. középiskolai szintről még millió és egy hasonló megoldandó *gyakorlati* problémát hozni. (ez amit említettem pl tényleg csak a kormányzati intézkedéseken múlik. De -szerintem- nem az összes feladat ilyen.)

Az én fejemben a kicsit több szereplős játéknak tűnik egy átfogó közoktatási reform mint a kormányzat. Sőt: teljes joggal a szakmai szereplők szokták -más területeken is- felróni a szakmai egyeztetések ill. a párbeszéd hiányát / mellőzését a döntési folyamatokban.