( VincentV | 2022. 01. 07., p – 10:48 )

A dolog független ettől, max régi (6+ éves) autó esetén tudsz találni kivételt, elbaszott megvalósítás/szoftver miatt. Nem vagyok két lábon járó adatbázis, nincs információm minden gyártó minden modelljéről, de általánosan igaz amit írtam. A worst case a fűtőszálas megoldás, a hőszivattyút hagyjuk is, az mindig jobb lesz. Ez a technológia pedig 100+ éves, mindegyikben ugyanúgy működik, és a tér mérete és jellege is ugyanaz. Erre írtam, hogy 1kW-al ki lehet fűteni fagypont környékén, pontosabban szinten tartani benne a meleget. Ezt igazolja saját tapasztalat is, meg az a sok ráérő ember akik próbálgatják ezt, és videót csinálnak belőle és/vagy írnak róla. Ha citálsz egy példát egy olyan régebbi autóról, amiben valami szar szoftver, fűtésvezérlés, vagy egyéb elbaszott megoldások + mini akkumulátor miatt az idle fogyasztás ilyenkor mondjuk 3kW, és ez esetben mondjuk 10 órát bír csak fűteni álló helyzetben 2-3 nap helyett, hát én simán elhiszem neked, biztosan van ilyen is, de nem gondolnám hogy ezzel nagyon találkoznál 5-6 évesnél fiatalabb autó esetén.

Amúgy az ismerősöd csinált ilyen tesztet az övével, és pár óra alatt lemerült, vagy mi volt a gond? Nem csak arról van szó, hogy beleült a totál hideg autóba, a felfűtés/leolvasztás miatt jelentősen megnőtt a fogyasztása, ami az átlagot is jócskán megtolta az útvonalra vetítve, majd ebből extrapolálta, hogy ha most meg kellene állni az M1-esen, akkor fél órán belül fagyhalál lenne?