( VincentV | 2022. 01. 06., cs – 19:10 )

Nem hinném, hogy nagyobb szarban lennél vele mint egy belsőégésűvel. Ha a tulaj nem volt teljesen hülye, akkor értelmezhető töltéssel ment fel a pályára, azaz 60km nem fog számítani neki, ennyi puffert mindig hagy az ember hosszabb útra, főleg ha határt is át kell lépni (eleve maga az autópálya és a határátlépés is predesztinálja azt, hogy valamilyen "long range" EV-ről van szó, nem 100km-et tudó régi városi ingázós autóról).

Az ADAC szerint a belső égésűek hidegben, álló helyzetben 2 liter körül fogyasztanak átlagosan, azaz 10 órás várakozási idővel a tanknak valamivel kevesebb mint a fele elfogy. Illetve bennem még él egy olyan mondás, ami szerint nem tesz jót az autónak a helyben járatás ilyen hosszú ideig. Nem tudom ez a mai modern motoroknál mennyire igaz, minden esetre abban biztos vagyok, hogy kopás tekintetében sokkal drágább mulatság ezt játszani, mint egy EV-vel.

Szóval ha megint át kell ülni márciusban másik autóba, akkor én lehet hogy egy EV-t választanék, csendesebb is :)