( Raynes | 2021. 12. 21., k – 19:10 )

Szerintem elavult, túl labirintusos pályák, 2,5D-s játékmotor, csomó limitáció. Ennek ellenére néhány éveként ki szoktam tolni az Doom 1-2-őt is, mert nagy klasszikus, tiszta nosztalgia, valamilyen szinten ma is szórakoztat, meg más, mint a mai játékok, ami néha üdítő. Persze nem az eredetit játszom, hanem Doom Legacy-t (jó a Doomsday meg a többi fork is), OpenGL-lel, modernebb GPU effektekkel (dinamikus fények pl.), high res textúrákkal, rendes egeres + WASD-s irányítással, célzáskönnyítés nélkül és függőleges mouselook segítségével, hogy kicsit realisztikusabb legyen. Minek néznék DOSBoxban pixelpaca-halmazt, ha nem muszáj. 486-os, P1-es gépeken muszáj volt, mert a hardver gyengesége limitált. Mai 64 bites hardvernek, sok giga RAM-mal, 3D-s gyorsítással (egy integrált GPU-nak sem probléma ma már ezeket FullHD-ben vagy 4K-ban futtatni, max grafikán) nem tétel.

De épp így szoktam tolni Duke Nukem 3D-t, Quake 1-2-őt, Doom3-at is, megint csak modern portokkal, EDuke32, Darkplaces Quake, Yamagi Quake 2, dhewm3 formájában.