( Gyuszk | 2021. 11. 16., k – 13:17 )

Ezt egy kicsit konkretizálod? Adalékanyagok megnevezése szintjén például?

Minden, Európában eladott pl. benzines autónak a 95-ös benzin az előírásos üzemanyaga. Megemlitve az alapokat, az oktánszám kompressziótűrést jelent, tehát ha az autódba 95-ösnél gyengébb oktánszámú üzemanyagot tankolsz, akkor a kompressziós fázisban idejekorán begyullad a benzin magától, és nem akkor robban, amikor kellene, fizikailag is kárositva a motort.

Ha pedig 95-ösnél jobb oktánszámú üzemanyagot tankolsz bele, akkor kerek semmi sem fog történni (hiszen a megfelelő pontig elbirta az üzemanyag a kompressziót, és a szikrától akkor gyullad be, amikor kell neki. Innentől kezdve teljesen mindegy, hogy 98-as, vagy akár 100-as az oktánszám, teljesen egál).

Igy tehát a 98-as és 100-as oktánszámú üzemanyag nettó átb.szás, legalábbis ha kizárólag az oktánszámot nézzük. Adalékok még lehetnek benne.

Kérdésem hogy szerinted mik ezek az adalékanyagok? Ha a standard 95-ös (vagy inkább E10-es) üzemanyagot nézzük, akkor a magas etanoltartalom önmagában is remekül tisztitja az egész rendszert (jobban, mint az etanolt nem vagy kevesebb arányban tartalmazó korábbi 95-ösök), tehát azok a prémium üzemanyagok amiket motortisztitás cimén adnak el, kvázi átmennek az átverés kategóriájába.

Az etanol vizmegkötő negativ tulajdonságától tekintsünk el, és vegyük úgy hogy a teli tankodat 1-2 hónap alatt el is használod. Ez valós hátrány, de az autósok jórészét nem érinti, kivéve azt aki nagyon ritkán használja az autóját.

Az sem igazán a te verziódat támasztja alá hogy ma reggel is mentem egy kört a másodlagos autómmal (amit több mint húsz évvel ezelőtt gyártottak, tehát a garanciája vagy hatszor lejárt). És a büdös életben nem tankoltam, csak 95-ös benzint. A negyedik autómnál járok.