( Caro | 2021. 11. 15., h – 08:26 )

Nem lehet egy oldalról vizsgálni. Azzal hogy hatósági árat írnak elő, gyakorlatilag előírnak egy szintet, amit hozni kell. Hogy ekkora haszonnal kell tudni üzemelni. Akár egy hatékonyság irányába mutató lépésnek is nézhetnénk.

Persze ez akkor lenne igaz, ha a hatósági ár azért valamivel a beszerzési ár fölött lenne, most nagyon a környékén van. Ha 499-et jelentenek be, az mindenkinek jó kompromisszum lett volna.

Az én véleményem az, hogy én tőlem 1000 Ft is lehetne az üzemanyag ára, csak akkor ne az adómból építsék az utakat meg az autópályákat. Ezt hajlamosak vagyunk elfelejteni, de a közúthálózat fenntartása iszonyat pénzeket elvisz, és arra bizony kevés az üzemanyag adótartalma. Ezt azért nem lehet megcsinálni, mert akkor meg mindenki külföldre járna tankolni.

Trey-el egyikünk sem arról beszélt, hogy mennyire értünk egyet az intézkedéssel. Ő is magasról tesz arra, hogy kéthavonta egyszer most spórol 1000 Ft-ot. Én kicsit sűrűbben tankolok, havonta egyszer, de nem vág földhöz. Arról beszéltünk, hogy ez egy nagyon jó húzás a választások előtt.

Ezeknek persze lehet még böjtje, de áprilisig az nem fog kiderülni. Feriék ugyanezt játszották 2006-ban. De ettől függetlenül nem ez az az intézkedés, amiért a legtöbb kritikát érdemli a kormány.

Ilyen szempontból az útdíj sem volt egy rossz ötlet. A cél ott is az volt, hogy a paraszt olcsón tankolhasson, de a bevétel megmaradjon, hát hárítsuk oda, amit kevesebben fizetnek. De az intézkedés nem rossz, hanem épp fenntartható. Épp jó lenne a közutak karbantartását ebből megoldani.