( zeller | 2021. 09. 02., cs – 15:02 )

"Nem tudom, a reklámpiac mit tud vagy mit mer eltartani, csak annyi látszik, hogy meg sem próbálták átadni a lehetőséget a rádiósoknak." - A kereskedelmi rádiók, de a közmédia is erősen pongyolán fogalmazva az ellátott terület lakosságának függvényében fizeti a különböző jogdíjakat, illetve a műsorterjesztés díjat, ha jól tudom. Innentől kezdve meg nagyon nem mindegy, hogy mondjuk egy miskolci kereskedelmi rádió elér 2-300ezer embert, vagy mondjuk eléri az ország teljes lakosságát. Egy helyi hirdető nem fogja - országos lefedettség ide vagy oda - elfogadni a jóval magasabb áron mért reklámidőt - a rádiónak viszont országos lefedettséghez kapcsolódó költségeket kell megtermelnie. Jó kérdés, hogy az ország reklámpiacán a rádiós reklámokra fordított összegek hány országos lefedettségű kereskedelmi rádiót tudnak eltartani. Ha mondjuk hatot, akkor hiába van csillió+1 csatorna a mux-on, nem lesz rádióállomás, amelyik a bevételeiből képes lenne finanszírozni a működését.

A szomszédos országokból áthallatszó adók is jellemzően regionális rádiók egyébként.