Ebből a történetből az hiányzik számomra, hogy mindkét fél a saját logjából generáláskor egy elektronikusan aláírt példányt átküld a másik fél (vagy egy pártatlan harmadik fél) felé.
Mert az OK, hogy ha a két log egyezik, akkor egyértelmű, de ha le akarom tagadni, hogy megkaptam a levelet, akkor szólok az IT-nak, hogy töröljék azt a bejegyzést a log fájlból (vagy a másik oldalon szólok nekik, hogy írják bele), és akkor megint csak az lesz, hogy az egyik oldal ezt mondja (és mutatja a logokat), a másik oldal meg azt mondja (és mutatja a logokat).
Érdekességképp mondom, hogy nálunk úgy volt egy helyen megoldva az, hogy a logot senki ne módosíthassa (nem email, hanem céges beléptető rendszer), hogy volt egy mátrixnyomtató kötve a szerverre, és amikor érdekes log bejegyzés íródott, az a sor ment a nyomtatóra is azonnal. Be volt fűzve a kb. végtelen leporello, aztán ha valami vita volt, és a log megnézése után még mindig felmerült valami suskus, akkor lehetett böngészni, hogy mit nyomtatott ki akkor a gép.
Azóta eltelt 24 év, most már inkább remote logot és / vagy digitális aláírást javasolnék.