( bognarattila | 2021. 04. 21., sze – 11:34 )

Elméletben nagyon szép dolog ez a néhány szavas tájékoztatás és annak tudomásul vétele (értelmes módon értelmezve), de arról nem kapsz tájékoztatást, hogy pontosan mi a rendszernek a műszaki határa, milyen esetek fordulhatnak elő, azaz nem tudod, hogy mit vállalsz magadra. Ellenben a marketing ezerrel dübörög, beleértve a nem egyértelmű elnevezéseket.

Továbbra sem azt állítom, hogy a vezetéstámogató rendszerek nem hasznosak, nem növelik a biztonságot (sőt, kellenek), csak technológia és technológia között hatalmas különbségek vannak. Egyik egyértelműen növeli a biztonságot, másik inkább a kockázatot növeli, mégis egy kalap alá vesznek mindent, mert így fizető tesztelőket kapnak. Nemcsak a Tesla.

Ne érts félre, nem az alvó és hasonló böszméket akarom védeni, de végeredményben ők is ennek az áldozatai. Karotta videójához kapcsolódva a gravitációs összeesküvéssel kapcsolatban: "érdekes" módon az öngyilkosokon kívül nem próbálkozik senki magasról a járdára ugrani. A nagyobb gond akkor lesz (ha még nem volt), mikor egy ilyen böszme megerőszakolja a rendszert és másban tesz kárt. És akkor feltételezzük, hogy a béta kiadású rendszerek rendeltetés szerint használva nem okoznak lényegi kárt.