Nem vitatkozni akarok veled, az tök felesleges, csak tényleg érdekel, hogy mégis mik a pontos elképzeléseid. A következő kérdéseket ennek fényében kezeld.
"Reklámok betiltása"
Rendben, betiltottuk a reklámokat. Milyen módon lehet tájékoztatni a fogyasztót arról, hogy mit vásárolhat meg? Egyáltalán meddig reklám valami és meddig tájékoztatás? Pl. ha valaki bemegy az üzletbe, és azt mondja, hogy ő porszívót szeretne, akkor szabad ajánlani? Vagy csak csendben odamutat az eladó, hogy ott vannak, vedd le a polcról, amelyiket el akarod vinni. Vagy ha valaki azzal ront be, hogy ő termotéka es 25 kazánt szeretne vásárolni, mert a szomszédnak már 25 éve olyan van, szabad-e neki ajánlani modernebb, takarékosabb típust?
"5 év garanciával minden kütyüre, legalább 10 év szoftvertámogatással ... a használt piacon is többet érnének"
Biztos vagy te ebben? A garancia még lehet számít, de arra amúgy számtalan példa van, hogy egy refurbisher cég 1-2 év garanciát is vállal az általa eladott laptopra, telefonra, akármire. Viszont abban majdnem biztos vagyok, hogy a felhasználók 90%-ának gőze sincs róla, hogy milyen (verziójú) szoftvert futtat a készüléke, és hogy az esetleg miért baj.
Amúgy miért pont 10 év? Ha nem csal az emlékezetem, pont te voltál a legjobban kiakadva, amikor a Microsoft 14 év után nyugdíjba küldte a Windows XP-t.
"Szerelhettél volna fel napelemet is"
Ja, van az is. Ettől még az üzemeltetés nem nulla forint, mert a HMKE tulajdonképp arról szól, hogy 10-12 évre előre kifizetem a villanyszámlám, és reménykedek, hogy utána is működőképes marad a rendszer, mert akkor nem lesz veszteséges. Szerencsére már néhány inverter gyártó is vállal 10-15 év garanciát a termékére, szóval ez is egyre inkább biztosított.
Mellesleg a környezetterhelést sem nullázza le, mert a HMKE elemeit is le kell gyártani és ide kell pöfögtetni, többnyire Kínából. Na meg amikor nem süt a nap, akkor én is javarészt a koszos szénerőművekből veszem az energiát. És bár igaz, hogy napsütésben meg ellátom a szomszéd standby szarjait is, ez a móka csak addig működik, amíg kevesen vagyunk.
"az olcsó szarok kiszorítása sokkal több embert rá tudna venni arra, hogy úgy gondolkodjon és vásárolja össze az eszközeit, ahogy te"
Ezzel csak egy bajom van: az "olcsó szarok" kiszorításával egy elég jelentős társadalmi rétegtől veszed el a lehetőséget, hogy legalább közelítsen egy bizonyos kényelmi szintet. Eddigi tapasztalataim szerint aki megteheti, az a drága szarjait is sűrűn cserélgeti, divatból. Pl. évente új iPhone. Pont az olcsó termékek célközönsége az általában, aki szakadásig hord egy ruhát vagy használ másod-harmadkézből ezer éve elavult elektronikai eszközöket.