( _Franko_ | 2021. 04. 05., h – 12:05 )

Azt azonban nem biztos, hogy el kell várni (bár jó lenne), hogy Redneck Joe vagy Gipsz Jakab átlássa a megosztás árnyoldalait. Egyszerűen nem értenek hozzá. Nem kaptak oktatás és a habitusuk sem olyan, hogy utána olvassanak, tanuljanak. R1 userek. És itt van a cég(ek) és a jogalkotás felelőssége. Európában az utóbbira itt van a GDPR. Azt, hogy milyenre sikeredett, most ne boncolgassuk.

Mi a megoldásod? Vizsgához kellene kötni, hogy átállíthatom-e publikusra a telefonszámomat? Legyen egy újabb sóhivatal, amelyik eldönti, hogy átfogja a tudatom a következményeket? A GDPR ehhez hozzá se szagol, ha én a saját kis kezecskémmel mondom azt, hogy legyen publikus a telefonszámom, miben más ez, mintha a telefonkönyvben teszem ugyanezt?

Pontosan tudja, hogy az ügyfelei  - hogy szavaddal éljek - balfaszok, hiszen ebből él. És azt meg kell akadályoznia, hogy adatot lopjanak tőle. Mert az belátható, hogy nem üzemszerű működés félmilliárd adat lehalászása, illetve ennek megengedése.

Akkor meg jön a ló másik oldala, hogy milyen jogon dönti el, hogy én most balfasz vagyok vagy szakértő.