( oattila | 2021. 01. 19., k – 19:07 )

"Az ipari elektromos targoncák munkaeszközök, ha órákra töltőre kellene dugni őket munkaidőben, az időveszteség és egyáltalán nem biztos, hogy maga a targonca ettől olcsóbb vagy könnyebben javítható lesz ..."

Pedig a cserélhető akkumlátorok épp azokat a problémákat oldanák meg, ami az elektromos autók hátrányai: töltési idő, hatótáv, plusz súly, magasabb ár és hálózatterhelés.

A járművek ára épp az akkumlátorok miatt drágább, magát a kocsiszekrény ajtókat, üléseket stb ugyan úgy kell egy belsőégésű mint elektromos járműbe. Az eltérés ott van, hogy a villanymotor olcsóbb az inverter+akku viszont drágább mint egy benzines vagy dizel motor.

Jelenleg az egész autóra adnak az államok támogatást, ez helyett elég lenne csak szabványosított (az elemek vagy égők esetében ez sikerült, bármelyik gyártó termékébe bármelyik másik gyártó eleme vagy villanykörte használható, ha pl. AAA-s) akkumlátorra adni. Ráadásul ezt csak egyszer kell megtenni, mert autó csere esetén marad a tulajnál ezek használati* joga. Ekkor akku nélkül önmagában olcsóbb lennének az elektromos autók mint a belsőégésűek.

* Mivel magát az akkumlátorok cserélődnek, mint most pl. a gázpalackok így nem magát fizikai valójában kell birtokolni, hanem csak használati jogot.