( _Franko_ | 2021. 01. 19., k – 09:08 )

Miért, szerinted nem kell hozzá trafó, meg hálózat, meg ilyesmi...? Meg kapacitásnövelés az elosztóhálózaton? 

Hogyne kellene. Miért, ahhoz nem kell, ha cserélhető akkukat kell tölteni? Azokat elviszik az erőműbe és rádugják közvetlenül a generátorokra? Vagy hogy képzeled?

Jelenleg a lakott területek 75 százalékánál 8 kilométeren belül, illetve a 90 százalékánál 10 kilométeren belül van legalább egy benzinkút, ha ezeket akarod átalakítani akkutöltő pontokká, akkor ugyanúgy fel kell fejlesztened az országos hálózatot.

A végfelhasználók hálózatában vannak bőven tartalékok és olyan időszakok, amikor nincs csúcsra terhelve, kellő okosítással simán megoldható a bedokkolt akkuk töltése, illetve használata, lásd: https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle-to-grid

Nagyobb kihívás a gázról hőszivattyúra való átállás, mert a jelenlegi átlagos - már valamennyire hőszigetelt - családi házakban is elmegy a fűtésre 15-20 ezer kWh hőenergia, hőszivattyúval ez 5-8 ezer kWh villamos energia, ami 30-40 ezer kilométer lenne elektromos autóval. Ráadásul ez a téli időszakra koncentrálódik, nincs elosztva az év minden napjára közel egyenletesen.